خيزش مردمي لردگان، افشاگر چهره فسادگر دولت

خيزش مردمي لردگان، افشاگر چهره فسادگر دولت

اعتراضات اهالي شهرستان لردگان از توابع استان چهارمحال‌وبختياري نسبت به عملكردهاي ضداجتماعي حاكميت ايران در قبال نقض تعهدات اخلاقي در راستاي اهداف سياسي كه به بحران‌سازي انجاميده، مشروع است.

در روزهاي اخير درحالي كه فساد و اختلاس در نهادهاي دولتي به سطح نجومي رسيده، فشار بر زندانيان سياسي و مدني تشديدگشته و اعتراضات كارگري عليه رژيم در نقاط‌ مختلف ايران ادامه دارد، خيزش اعتراضي اهالي لردگان نشانه وجود بحران‌هاي دامنه‌دار بر اثر ستم‌هاي سياسي ـ‌ اجتماعي است. شمار زيادي از اهالي شهرستان لردگان در پي شيوع بيماري اچ‌آي‌وي بخاطر پشت‌پرده پنهان‌كاري‌هاي مسئولين رژيم مبتلا به اين بيماري‌شده‌اند. بنا به گفته منابع غيردولتي، ابتلاي مردم اين منطقه به اين بيماري ارتباطي با خدمات پزشكي نداشته بلكه يك موضوع قديمي است كه سرباز كرده. ادعا‌مي‌شود كه پشت‌پرده‌هاي بسياري مانند افتضاحات در عملكرد نهادهاي رژيم و اختلافات مليتي در اين زمينه دخيل هستند و 8 سالي است كه افراد آن منطقه به آن بيماري مبتلا شده‌اند اما مسئولين استان پنهان‌كاري‌كرده‌اند. در هر صورت اعتراضات اخير اهالي لردگان عليه عملكردهاي رژيم طي هفته جاري ادامه داشت اما در 5/10/2019 با هجوم معترضان به ساختمان فرمانداري، بهداشت و درمان و امام‌جمعه به اوج‌رسيد. مشخص‌است كه مسئولين رژيم به‌هيچ‌وجه حاضر به پاسخگويي به مطالبات مردم بخاطر رسوانشدن‌شان نيستند. اعتراضات مردم صرفا جنبه يك‌سويه و محدود ندارد بلكه داراي ابعاد گسترده اعتراضي نسبت به وجود بحران‌هاي اجتماعي ـ سياسي است كه خود رژيم ايران باني و مسبب آن است. اين بحران‌ها تبعات وخيمي از نظر سياسي و اجتماعي داشته، لذا هرگونه خيزش مردمي و اعتراضات مدني مشروع است.

همچو «جامعه دموكراتيك و آزاد شرق كوردستان(كودار)» ضمن محكوم كردن برخوردهاي خشن دولت و نهادهاي آن بويژه نيروي‌هاي امنيتي، خيزش و اعتراضات اهالي لردگان در استان چهارمحال‌وبختياري را مشروع و يك حق مسلم مدني دانسته و از آن پشتيباني مي‌نماييم. قدرمسلم بايد خيزش مردمي تا رسيدن به حقوق حقه ادامه‌يابد تا از فسادها و بحران‌هاي ناشي از سياست‌هاي ستمگرانه حاكميت ايران ممانعت بعمل آيد و امنيت خلق‌ها به مخاطره نيافتد.

جامعه دموكراتيك و آزاد شرق كوردستان(كودار)

6/10/2019

Related posts