جنبش دمکراتیک: با روحیە مشارکت همگانی دربرابر اشغال بپا خیزید

جنبش دمکراتیک: با روحیە مشارکت همگانی دربرابر اشغال بپا خیزید

دوشنبه ۲۹ اوت ۲۰۱۶

جنبش دمکراتیک با صدور بیانیەای اعلام کرد کە اشغال جرابلس بە معنی دشمنی و عناد با کردها، آشوریها، سریانیها، عربها و دیگر خلق‌های منطقە است و از آحاد خلق درخواست کرد کە در هر عرصە و مکانی کە زندگی می‌کنند برعلیە اشغالگری رژیم ترکیە بپاخیزند.

متن بیانیە جنبش دمکراتیک بە این شرح است:

“ما قتل‌عام ساکنان روستاهای جرابلس را کە از سوی طیب اردواغان و دولت ترکیە انجام پذیرفیە است بە شدت محکوم می‌نماییم. بە این مناسبت مراتب تسلیت خود را بە خلق آزادیخواە اعلام می‌داریم. ما یکبار دیگر پیمان می‌بندیم کە بە آرمانهای شهدا وفادار بمانیم و تجلیل از آنها را بنیاد پیروزی قرار دهیم.

جنبش دمکراتیک در ادامە بیانیە خود یادآوری کردە است کە ترکیە از آغاز انقلاب روژاوا حملە بە روژاوا و اشغال آن را در سر داشتە است. بە همان شیوە کە در سال ١٥١٦ یاوز سلطان سلیم عثمانی در جنگ مرجیدابق با اشغال بە خاورمیانە وارد شد، امروز هم طیب اردوغان و دولت نژاد پرست ترکیە بە سیاق اسلاف خود درصدد تکرار تاریخ می‌باشند. اخلاف این امپراطوری فروپاشیدە –رجب طیب اردوغان – خود را موظف بە تداوم اشغال سرزمینهای همسایە می‌بیند و این امر خود بە تهدیدی بزرگ بر خلقهای منطقە تبدیل شدە است. بە شیوەای کلی رژیم حاکم بر ترکیە و اردوغان بزرگترین تهدید بر منطقە خاورمیانە و روند پیشبرد دمکراسی می‌باشند.

اشغال جرابلس از سوی دولت ترکیە بە منظور بازگذاشتن راە رابطە میان داعش و ترکیە است و برای حمایت از این سازمان تروریستی و تبهکار صورت گرفتە است. همە جهانیان شاهد مقاومت خلقهای ساکن در روژاوا بر علیە تبهکاران داعش بودند و اشغال جرابلس از سوی ترکیە نشان‌دهندە این واقعیت است کە ترکیە درصدد نجات داعش است و این امر خود بە خودحاکی از هجوم ترکیە بە همەی مفاهیم انسانی است.

سیاستهای بین‌المللی برای بە حاشیە راندن خلق کرد در سدەهای اخیر ادامە داشت و آنها همیشە کردها را قربانی منافع خویش کردەاند. کردها اجازە تکرار چنین سیاست پیلد و خالیی از معیارهای اخلاقی را نخواهند داد. کردها امروز بیش از هر زمان دیگری دارای ارادەای فولادین می‌باشند. کردها هم همچون دیگر خلقهای جهان بە تجاوز بیگانەها بە سرزمینشان پاسخ خواهند داد.

از افکار عمومی جهان خواهانیم کە هزینەهای خلق کرد را برای مبارزە با داعش و تبهکاران دیگر همچون این سازمان مخوف را ببینند و با کردها همصدا باشند . خلقهای دیگر هم می‌بایست مقاومت و کرامت خلق کرد را مقاومت و کرامت خلق خود دیدە و از آن حمایت بە عمل آورند. از نیروهای نظامی ائتلاف بین‌المللی در سوریە هم می‌خواهیم کە منافع خود را بر بودن و آزادی خلق کرد ترجیح ندهند و خود را از صفحات ننگین تاریخ در امان دارند، نیروهای ائتلاف بین‌المللی در سوریە در برابر اشغالگریهای رژیم ترکیە واکنش نشان دهند.

از همەی خلقهای عرب، آشوری، سریانی، ترکمن‌ درخواست می‌نماییم بە خلق کرد بپیوندند و با ایستار خود بە اشغالگریهای دولت ترک و مزدوران منسوب بە آنها پاسخ دهند

لازم است کردها در همەی بخشهای میهن –بویژە در کانتوهای روژاوا و خارج از میهن و افراد و نهادهای حقوق بشری کرد بە شیوە همگانی بە پا خیزند. یادآوری می‌کنیم کە کردها در مبارزە خود برای دستیابی بە آزادی محق می‌باشند و هیچ نیرویی بە هیچ عنوانی نخواهد تواست مانع مبارزە خلق کرد باشد. مبارزە خود را گسترش دهیم و بدون وقفە فعلی نماییم.

برگرفتە از فرات نیوز

Related posts