کودار: روژهلات کردستان، با پشتیبانی از شنگال علیه خائنان می‌ایستد

کودار: روژهلات کردستان، با پشتیبانی از شنگال علیه خائنان می‌ایستد

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان – کودار به اتفاقات اخیر شنگال واکنش نشان داده است. کودار حمله گروه‌های وابسته به بارزانی‌ها را ادامه نسل کشی خلق ایزدی دانسته و آن‌را به‌شدت محکوم نموده است. متن بیانیه کودار بدین شرح است:

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان – کودار به اتفاقات اخیر شنگال واکنش نشان داده است. کودار حمله گروه‌های وابسته به بارزانی‌ها را ادامه نسل کشی خلق ایزدی دانسته و آن‌را به‌شدت محکوم نموده است. متن بیانیه کودار بدین شرح است:

پس از پیروزی انقلاب روژوا، نسل‌کشی ایزدیان شنگال، حماسه‌ کوبانی و مقاومت خودمدیریتی دمکراتیک در شهرهای باکور کردستان، خلق کرد بیش از همیشه بر لزوم همبستگی ملی و مبارزه با اشغالگران و خائنان اصرار دارد. خلق‌مان فداکاری و رنج بسیاری برای آزادی و دمکراسی از خود نشان داده است. هر گوشه‌ شنگال، کوبانی، سور و جزیر با خون شهدا آمیخته شده و به سمبل مقاومت و آزادی مبدل شده‌اند. به‌همین دلیل خلق‌مان هیچ نوع تجاوز، اشغالگری و خیانتی را در حق خود و تمامی ارزش‌هایی را که با خون و رنج خود آفریده است تحمل نخواهد کرد.

به‌ویژه رژیم فاشیستی ترکیه که تمام توان خود را برای نسل‌کشی کردها بسیج کرده است؛ پس از شکست داعش اکنون مستقیماً علیه باشور و فدراسیون دمکراتیک شمال سوریه اعلان جنگ داده و لشکرکشی کرده است. در این راستا حزب دمکرات کردستان عراق که همیشه ضدیت خود با انقلاب روژاوا را آشکارا ابراز داشته‌ و در روز روشن شنگال را به چته‌های داعش فروخت، هنوز هم به ترکیه‌ فاشیست جسارت و نیرو می‌بخشد.

در برهه‌ای که ضرورت اتحاد ملی کردها بیش از همیشه مطرح شده و در همین راستا تلاش‌های نوینی از سوی احزاب و سازمان‌های کرد آغاز گردیده بود؛ شاهد یورش خائنانه‌ چته‌های پ.د.ک موسوم به “پیشمرگ‌های روژ” به شنگال شدیم. این چته‌ها که توسط ارتش اشغالگر ترکیه آموزش دیده‌اند، به‌گونه‌ای داعش‌آسا، خلق خانه‌سور‌ و نیروهای دفاعی شنگال(ی.ب.ش) را مورد یورش خود قرار دادند. همزمانی حمله‌ این چته‌ها با دیدار مسعود بارزانی و اردوغان، نشان می‌دهد که “پ.د.ک” و “ا.ن.ک.س” کاملاً به ابزاری برای سیاست‌های کردستیزانه‌ رژیم فاشیستی ترکیه مبدل شده‌اند. حمله‌ “پیشمرگ‌ها”ی مزبور، حمله‌ای برای کامل‌کردن نسل‌کشی ایزدیان از سوی داعش است و به معنای حمله به کردستان و ارزش‌های ملی و دموکراتیک خلق‌مان است.

ما به‌مثابه‌ کودار، این اقدام چته‌های تحت امر اردوغان و بارزانی را همراستا با اقدامات وحشیانه‌ داعش در شنگال شمرده و آن را به شدت محکوم می‌نماییم. شنگال و ایزدیان، سمبل مقاومت و ارزش‌های تاریخی کردستان هستند و چنین حمله‌ خائنانه‌ای به هیچ وجه از سوی خلق کرد بی‌پاسخ نمی‌ماند. به مقاومت خلق ایزدی در مقابل این حمله‌ خائنانه درود می‌فرستیم و اعلان می‌کنیم که روژهلات کردستان در کنار شماست.

در همین راستا عموم خلق‌مان در روژهلات کردستان را فرا می‌خوانیم تا با هوشیاری ملی و انقلابی، پیگیر وقایع شنگال باشند. همچنان که خلق روژهلات کردستان یکصدا علیه اشغالگری داعش در شنگال ایستادند، از این پس نیز در برابر ترکیه‌ فاشیست و چته‌های وابسته به او ایستار ملی و انسانی خود را نشان خواهد داد. نه رژیم فاشیستی ترکیه و نه خائنانی که درصدد نابودی دستاوردها و ارزش‌های آزادیخواهانه‌ خلق‌مان باشند جز شکست چیز دیگری در انتظارشان نخواهد بود. شنگال و ایزدی‌ها، بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت و تاریخ ما هستند و هر دست متجاوزی که متوجه آن شوند شکسته خواهد شد.

جامعه‌ دمکراتیک و آزاد شرق کردستان-کودار

Related posts